söndag 20 mars 2011

Kärleksmaffian om Kärlek och Politik

Visst förhindrar den mycket, den stela höger och vänsterskalan, även om det finns fördelar med den. Vår fundering efter Nellys dejtande är: hur bra fungerar förhållanden över blockgränsen? Vi ger ett exempel: en moderat och en vänsterpartist, möjligt par eller ej? Hur kommunicerar och lever man med en person med helt andra värderingar än en själv?

Hanna: Jag tänker att en människa blir vacker utifrån det den säger och tänker, så hur funkar det? Slutar människan bli vacker då, eller är den inte vacker från första början?
Tror nog att det skulle kunna funka men kanske svårt en längre tid. Frågan är om jag ens kommer i kontakt med sådana människor då jag ofta rör mig i kretsar med människor som tänker på samma sätt som mig när det kommer till politik, men tänk hur mycket man skulle kunna lära sig!?
Nelly: Kärleken har inga gränser heter det ju, men jag har en gräns, en person som jag ska kunna leva med måste ha grundvärderingar som liknar mina. I en relation måste man kunna kommunicera utan att hela tiden stöta på konflikter och jag tror att det är svårt att lösa konflikter om man alltid har olika grundvärderingar.
PS. Vi har båda haft något av en bloggtorka det sista men vi lovar att försöka ändra på det, dels genom en bloggrenovering som är svår att missa.Vi hade inte tillgång till någon kamera idag så vi hoppas att detta inlägg blir lika bra som vanligt.
Puss!

Inga kommentarer: