onsdag 6 april 2011

>> Bittertrick

Jag är fortfarande lagom låg och bitter men ni kan vara lugna, jag tror att jag fått ur mig det mesta. I min bitterhet har jag istället ägnat mig åt möblering, ommöblering och rensning av mitt egna lilla rum. Jag har lyckats dammsuga men kläder ligger fortfarande i min soffa, som ett permanent berg. Det var efter att jag fyndat på nordhemskolans loppis som det spratt i fingrarna igen. Att möblera om är min grejj och som Hanna skrev på Facebook:
"Nelly, om jag skulle möblera om lika mycket som du och jämnställa det med hur mycket jag tycker att äktenskap skulle passa mig skulle du ändå slå mig."
Jag vet inte riktigt hur det går ihop men någonstans stämmer det. Jag är i allmänhet aldrig helt nöjd och kan inte bestämma mig och när det gäller inredning finns det inga undantag.

Men mitt tips till er är att när bitterheten slår till så finns det inte mycket annat att göra än lägga sin energi på något annat roligt, spännande och kanske nytt, istället för att bara stå och stampa i ingenting. Medan ni är fångande i singellivet kan ni ju också passa på att leva livet på sätt som flick- och pojkvänner kan sätta stopp på.. Det ni!!

Nu ska jag och två fina vänner åka för att se på genrepet för cabarén min älskade L har varit upptagen med på sistone, det kommer bli precis så mysigt som jag behöver just nu, möbleringstricket läker inte alla bitterhetssår.
Puss!

Inga kommentarer: