måndag 18 april 2011

Store tid.

Fyller snart 20. Fyller snart vuxen på allvar. När man blir 18 är det som ett test. Ett test i två år för att kolla om man håller måttet. Sen blir man 20. Då ska man hålla måttet. Jag vet inte om jag håller. Men jag vet att jag har människor som finns till om jag brister.

Vill inte bli äldre än såhär. För jag trivs med att inte kunna gå till systemet. Även om min ekonomi skulle säga motsatsen. Jag trivs med att kunna ha min ålder som ursäkt. Få människor förvånade över att jag faktiskt inte är mer än 19. Men inget varar för evigt. Inte ens ålder. Vad spelar det för roll egentligen?

Men ålder är mer än en siffra hur mycket man än vänder och vrider på det.

20, here I come. Oavsett om jag gillar det eller ej.

Det har jag funderat över. Sen har jag även tänkt på om det är viktigt att spara gamla kärleksgåvor. Typ kärleksbrev och andra prylar. Kommer inte fram till något vettigt svar. Förutom att det rimligt att jag kommer tycka det är fint att ha om typ 30 år. Äsch, vissa grejer ska jag hysta. Så, nu vart det bestämt.

Adjö

Inga kommentarer: