onsdag 5 januari 2011

Mössan på

Kommer hem till ett lite mer snöigt Göteborg än innan. Men i fjällen var det också mycket snö och framförallt skidåkning. Ett väldigt lugnt nyårsfirande med amerikansk fotboll på tvn.

Har mycket att göra och en vilja att börja nya året med nya rutiner. Bättre rutiner. För er som inte vet har jag nämligen lite obetänksamt anmält mig till Göteborgsvarvet på 2,4 mil. Det är i maj men det är dags att börja på allvar nu. Känns som att jag kommer bo i slottsskogen och skatås de närmsta månaderna. Det ska gå. Jag ska ta mig runt. Det är målet iallafall.

Känns som att jag har varit borta mycket. Jag har nog varit borta mycket. Ser fram emot några lugna månader nu framöver med plugg och kanske ett jobb om jag har tur.

Kanske behövs också en liten utvärdering av 2010. Det var generellt sett ett ganska upp och ner år. Fram till studenten var det väl sådär. Ganska jobbigt i perioder.
Sommaren och studenten var bättre liksom början av hösten med en skön nystart. Sen har det väl lugnat sig. Med all rätta. Nystartsförälskelser har en tendens att försvinna. Nu har det övergått i något annat som oavsett vad det är känns bra.

Just nu vet jag inte riktigt. Jag har det bra med en fin sambo. Saker faller på plats men visst finns det bitar som saknas. Som kanske är svårare att hitta. Måste kanske göra upp med mig själv?

Är inte mycket för det där med nyårslöften. Hade bara ett för några år sedan: Sluta bita på naglarna. Vilket jag har gjort. Det har inte kommit upp några nya idéer än. Så tills dess blir det inga löften.

Som en liten parentes kan jag tillägga att det inom en snar framtid kommer upp kärleksmaffia filmer. Dock dröjer dem kanske lite. På grund av tekniska problem(tro inte att alla flator är tekniska, det är en dum fördom som inte stämmer, iallafall inte på mig) och tidsbrist(har en konflikt med csn och mitt bankkonto just nu, It´s getting quite nasty!)

Ärade vänner, nu ska jag sova. Imorgon blir det tentaplugg, städning och fixtrixande.

PUSS och hoppas att ni hade ett fint slut och en bra början.

Here I come 2011!!!

Inga kommentarer: